Projemizde'' ters yüz öğrenme modeli'' ile ''okuma yazma öğretimi'' gerçekleştireceğiz. Ters yüz öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarını, derse katılımlarını arttırdığına yönelik pek çok çalışma bulunmaktadır. Haftalık olarak öğrencilere sunacağımız harflere yönelik etkileşimli veya normal standartlarda konu anlatım videoları hazırlayacağız. Öğrencilerimiz derse gelemeden önce bu konu anlatım videolarını kendi hızlarına göre izleme şansı bulacaklar. Konu anlatımı ders dışı yapılacağı için derste aktif öğrenme yöntemleri ile yapacağımız etkinliklere daha çok vakit kalacak ve kalıcı öğrenme ile okuma yazma çalışmalarını desteklemiş ve belki de literatürdeki ilk çalışmayı yapmış olacağız. Ortaklarımızla özellikle web 2 araçlarını ve ebayı kullanarak orijinal çalışmalar hazırlayacağız.
Ters yüz öğrenme modelinin literatürde pek çok faydası olduğu görülmektedir. Bu projede ise hedeflerimiz;
-1. sınıf öğrencilerimizin uzaktan eğitim sürecinde öğrenme sorumluluklarının gelişmesi,
-Kalıcı öğrenme sağlanması,
-Öğrenmenin eğlenceli hale gelmesidir.
-1. sınıfta öncelikli amaç öğrencilerin okuma yazma öğrenmesi ile birlikte okuma yazma sevgisinin gelişmesidir.
-Ayrıca öğrenmede en önemli bileşenlerden olan derse katılımında özellikle davranışsal katılımı arttırarak öğrencilerin sıkılmasını ve okumaya yazmaya yönelik algılarının olumlu olmasını sağlamayı hedefledik.
-Bu projede öğrenciler son grup harfleri ters yüz öğrenme modeli öğreneceklerdir
-Katılımcı öğretmenler için ise mesleki gelişime katkı sağlamak hedeflerimiz arasındadır. Çünkü öğretmenler web 2 araçlarını ve diğer teknolojik araçları kullanarak yaratıcı içerikler üretecekler ve bunu yaparken kendileri de bilmedikleri noktaları ortakları ile araştırıp öğrenebilecektir.
Çalışma sürecinde öncelikle her katılımcının en az bir konu anlatım videosu hazırlamasını ve videoyu hazırlarken de farklı araçlar kullanmasını beklemekteyiz. Her öğretmen ayrıca derste uygulanacak aktif öğrenme yöntemlerinden uygun olan üç tanesini belirlemesi ve gerekli plan ve hazırlıkları yapmasını beklemekteyiz. 3 hafta sürmesini planladığımız projemizde hazırladığımız videoları dersten önce her öğrencinin kendi öğrenme hızına göre izlemesini, etkileşimli ise gerekli işlemleri tamamlamasını beklemekteyiz. Projemizin 28 aralık ile 21 ocak arası yürütmeyi planlamış bulunmaktayız. Derste ise tüm öğrencilerin etkinliklerde derse tam katılımlarını beklemekteyiz.
Nihai amacımız daha önce okuma yazma öğretiminde kullanılmayan ama pek çok alanda kullanılan ve pek çok beceriyi geliştirdiği kanıtlanan bir yöntemi okuma yazma öğretiminde kullanımının sonuçlarının alan yazına katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Ayrıca hazırlanan tüm dokümanları ve videoları herkese açık materyal olarak sunmak istemekteyiz